Storytelling als basis van het merkverhaal

De vraag

“Wij willen ons verhaal beter zichtbaar maken en denken aan een nieuwe website, kunnen jullie ons daarmee helpen?” Die vraag van The Other Dogs was de start van ons gesprek. Zij ontwikkelen concepten voor gebouwbeheer en voeren deze ook uit. We concludeerden dat we eerst aan de slag moesten om het verhaal van The Other Dogs helder te krijgen. Niet alleen op de website, maar ook in gesprekken: hoe maak je klip-en-klaar wat de toegevoegde waarde van The Other Dogs is?

Ons antwoord

In een gezamenlijke sessie gingen we aan de slag met een ‘behoeften moodboard’, met als doel om in woorden te vangen wat de doelgroep belangrijk vindt: wat willen zij ervaren in de communicatie en uitstraling? Dat gebruikten we als basis om het verhaal van The Other Dogs helder te krijgen. En dat hielp niet alleen bij het ontwikkelen van nieuwe communicatiemiddelen (zoals een website) maar vooral ook bij het overbrengen van het verhaal bij pitches, in presentaties en bij netwerkbijeenkomsten. Vervolgens werkten we een aantal basisteksten uit, die op verschillende kanalen (website, LinkedIn, bij presentaties) ingezet kunnen worden.

Leuk voor The Other Dogs

Casper Witteman, partner bij The Other Dogs: “De blik van buitenaf en het doorvragen naar de vraag achter de vraag hebben geholpen ons verhaal scherp te krijgen, en dat maakt dat ik nu veel helderder kan communiceren waar we voor staan.”

The other Dogs2

Leuk voor Dot•

Nannette Bakkenes: “Bij The Other Dogs liep een aantal vragen door elkaar waardoor hun verhaal enigszins ‘in de knoop’ zat. Heerlijk omdat te ontrafelen en zo de kern naar boven te halen.”

 

Andere klantverhalen

Netwerk uitbreiden voor Van der Valk

Netwerk bouwen voor Van der Valk 

Rob en Magchelina van der Valk openden in 2020 het gloednieuwe Van der Valk Hotel Delft A4. Een nieuwe start waarbij aansluiting wordt gezocht bij ondernemers, onderwijs, overheid en de juiste mensen om hun business te laten draaien.

De juiste boodschap overbrengen

ParkerenDelft is verantwoordelijk voor alles wat met parkeren in Delft te maken heeft. Hoe zorgt een bedrijf met zo'n brede doelgroep ervoor dat de juiste boodschap bij de klant terecht komt?

Vreugdenhil nieuwsbrief

Online communicatie voor Vreugdenhil

Grote kans dat je de herkenbare bergingsauto’s van Vreugdenhil weleens bent tegengekomen. Maar wat doet het bedrijf nu precies? Wij hielpen de dienstverlening onder de aandacht te brengen.