Storytelling als basis van het merkverhaal

De vraag

“Wij willen ons verhaal beter zichtbaar maken en denken aan een nieuwe website, kunnen jullie ons daarmee helpen?” Die vraag van The Other Dogs was de start van ons gesprek. Zij ontwikkelen concepten voor gebouwbeheer en voeren deze ook uit. We concludeerden dat we eerst aan de slag moesten om het verhaal van The Other Dogs helder te krijgen. Niet alleen op de website, maar ook in gesprekken: hoe maak je klip-en-klaar wat de toegevoegde waarde van The Other Dogs is?

Ons antwoord

In een gezamenlijke sessie gingen we aan de slag met een ‘behoeften moodboard’, met als doel om in woorden te vangen wat de doelgroep belangrijk vindt: wat willen zij ervaren in de communicatie en uitstraling? Dat gebruikten we als basis om het verhaal van The Other Dogs helder te krijgen. En dat hielp niet alleen bij het ontwikkelen van nieuwe communicatiemiddelen (zoals een website) maar vooral ook bij het overbrengen van het verhaal bij pitches, in presentaties en bij netwerkbijeenkomsten. Vervolgens werkten we een aantal basisteksten uit, die op verschillende kanalen (website, LinkedIn, bij presentaties) ingezet kunnen worden.

Leuk voor The Other Dogs

Casper Witteman, partner bij The Other Dogs: “De blik van buitenaf en het doorvragen naar de vraag achter de vraag hebben geholpen ons verhaal scherp te krijgen, en dat maakt dat ik nu veel helderder kan communiceren waar we voor staan.”

The other Dogs2

Leuk voor Dot•

Nannette Bakkenes: “Bij The Other Dogs liep een aantal vragen door elkaar waardoor hun verhaal enigszins ‘in de knoop’ zat. Heerlijk omdat te ontrafelen en zo de kern naar boven te halen.”

 

Andere klantverhalen

Pakkende werving voor kerstfeest GDS

Na vier jaar afwezigheid was het eind 2023 weer tijd voor een Kerst & Nieuw feest van GDS Keramiek. Zij klopten bij ons aan voor ondersteuning bij de communicatie richting hun klanten.

DOT Verbindt, klantsessie politiek Delft, Alyssa van Heyst Photography 2023 / www.alyssavanheyst.nl

Kennissessie politiek & ondernemers

Welke behoeften hebben ondernemers? Wat hebben ze nodig en hoe kunnen politici daarop inspelen? Door met elkaar in gesprek te gaan kom je erachter wat bij de andere speelt en wat je voor elkaar kunt betekenen.

Event ProGrotius om lijntjes te leggen met bedrijven

Lijntjes met bedrijven voor PrOGrotius

Praktijkschool PrOGrotius in Delft is voor haar leerlingen constant op zoek naar samenwerking met het bedrijfsleven.