Oppakken wat nodig is voor huisartsenpost

De vraag

De huisartsenposten van Nieuwe Waterweg Noord (Schiedam) en Delft e.o. zijn per 1 januari 2020 gefuseerd en samen verder gegaan onder de naam Huisartsenposten (HAP) Schievliet. In datzelfde jaar stond de hele wereld op z’n kop door de uitbraak van het coronavirus. De druk op de zorg, en dus op HAP Schievliet, was enorm en het enige doel was samen met de huisartsen en andere partners de (spoed)zorg voor de patiënt in goede banen leiden. Toen in 2022 het coronastof was neergedaald en HAP Schievliet in wat rustiger vaarwater kwam, werd aan ons de vraag gesteld of we konden adviseren in en helpen met de (interne) communicatie.

Ons antwoord

Natuurlijk, daar kunnen we ons ei wel in kwijt. Wat gevraagd werd van HAP Schievliet was heel divers. Eigenlijk zijn we gestart met wat nodig was en we hebben laaghangend fruit geplukt. De interne nieuwsbrief moest om de twee weken de deur uit. Dus daar gingen we mee aan de slag. Later kwam daar een communicatieplan voor 2023 bij, een infographic over de klachtenprocedure, een draaiboek voor de OR-verkiezingen en telefoonteksten als mensen in de wacht komen te staan. En op deze manier kijken we samen wat er elke keer weer nodig is.

Leuk voor HAP Schievliet

Mariëtte Glim, directeur-bestuurder HAP Schievliet: “Voor het goed uitvoeren van onze taken is goede communicatie een must. Het is fijn dat Dot· ons daarbij ondersteunt door constructief mee te denken. We stemmen regelmatig met elkaar af wat nodig is om zowel intern als extern op de juiste manier te blijven communiceren.”

HAP Schievliet foto 1

Leuk voor Dot•

Sabine van Meeteren: “Dit is een opdracht, waarin veel van onze kennis en kunde in kwijt kunnen. En dat is leuk om te doen, want we helpen de klant daar telkens een stapje verder mee. De ene keer adviseren we over de inzet van communicatiemiddelen of denken we mee over een strategisch communicatieplan. En een andere keer werken we samen om een jaarverslag te maken. Daarnaast maken en verzamelen we content om de nieuwsbrief voor huisartsen en medewerkers ‘De Post’ de deur uit te doen. Uiteraard niet zonder deze geredigeerd te hebben. Kortom: hier worden we blij van.”

Andere klantverhalen

DOT Verbindt, klantsessie politiek Delft, Alyssa van Heyst Photography 2023 / www.alyssavanheyst.nl

Kennissessie politiek & ondernemers

Welke behoeften hebben ondernemers? Wat hebben ze nodig en hoe kunnen politici daarop inspelen? Door met elkaar in gesprek te gaan kom je erachter wat bij de andere speelt en wat je voor elkaar kunt betekenen.

Storytelling als basis van het merkverhaal

Wij willen ons verhaal beter zichtbaar maken en denken aan een nieuwe website, kunnen jullie ons daarmee helpen? Die vraag van The Other Dogs was de start van ons gesprek. We concludeerden dat we eerst aan de slag moesten met het verhaal.

Ondernemersplatform Delft.business

Ondernemersplatform Delft.business

We initieerden het ondernemersplatform Delft.business, met als pijlers verbinden, kennis delen en inspireren.