De vraag
Het team van GDS Keramiek bestaat uit mensen met passie voor hun vak. Die passie en trots willen ze terug laten komen in hun uitingen. De vraag aan ons: ‘Kunnen jullie ons helpen om de continuïteit in onze communicatie op social media te verbeteren om zo meer online zichtbaarheid en betrokkenheid te creëren?’
Ons antwoord
Uit de gesprekken kwam één ding duidelijk naar voren: de posts moeten zowel persoonlijk als informatief zijn. Dat past bij het bedrijf en wat het wil uitstralen. We hebben met elkaar gesproken over verschillende vormen van content en formats. Zo ontstond het idee voor een videoformat met als insteek: “Hé Ruud, wat ben je aan het doen’’. De video’s scoren goed qua bereik en kregen een vaste plek in de contentkalender. Iedere maand bespreken we de resultaten, zodat we daar waar nodig bij kunnen sturen.
Leuk voor GDS Keramiek
Ruud van den Akker: “GDS krijgt regelmatig reacties van relaties die aangeven dat ze de video’s waarderen. Maar nog belangrijker: het aantal volgers, likes en reacties op het LinkedIn-account is flink gestegen en daarmee ook de online zichtbaarheid en betrokkenheid. En daar was het tenslotte om te doen.”

Leuk voor Dot·
Demi Wiegman: “Mooi om de stijgende resultaten te zien en samen steeds te reflecteren en bij te sturen.”
Andere klantverhalen
Lijntjes met bedrijven voor PrOGrotius
Praktijkschool PrOGrotius in Delft is voor haar leerlingen constant op zoek naar samenwerking met het bedrijfsleven.
Ondernemersplatform Delft.business
We initieerden het ondernemersplatform Delft.business, met als pijlers verbinden, kennis delen en inspireren.