De juiste boodschap overbrengen

De vraag

ParkerenDelft is verantwoordelijk voor alles wat met parkeren in Delft te maken heeft: parkeren op straat, handhaving, vergunningen, ontheffingen en de exploitatie van vijf parkeergarages. Dat betekent ook: veel verschillende doelgroepen met verschillende behoeftes. Hoe bereik je die klanten, oftewel: hoe zorg je ervoor dat de juiste boodschap bij de klant terecht komt en welke middelen zet je daarvoor in?

Ons antwoord

Om te kunnen bepalen welke middelen het best aansluiten bij de vraag van de verschillende klanten, organiseerden we een Lunch & Learn; en gezamenlijke sessie, inclusief smakelijk lunch, met als thema: hoe zien de verschillende klantgroepen van ParkerenDelft eruit en wat is hun behoefte? We werkten een aantal klantreizen (customer journeys) uit, en brachten de klantbehoeftes tijdens de verschillende fases (van oriëntatie tot ambassadeur) in kaart. Zo werd inzichtelijk welke vragen de klant heeft en op welke manier ParkerenDelft deze vragen het beste kan beantwoorden.

Leuk voor ParkerenDelft

Eric Bavelaar, directeur ParkerenDelft: “Een ontmoeting met je eigen klant, wie wil dat nou niet? De Lunch & Learn heeft ons geholpen om helder te krijgen hoe we onze klanten het beste kunnen bereiken. De uitkomsten gebruiken we om richting te geven aan onze communicatie, waaronder de structuur en indeling van onze website.

Eric Bavelaar_Parkeren Delft-9-6

Leuk voor Dot·

Nannette Verschoor: “Met zoveel verschillende doelgroepen zie je soms door de bomen het bos niet meer. Als je dan ziet dat met het uitwerken van een klantreis er ineens heel veel kwartjes vallen, kun je daar alleen maar blij van worden.

Andere klantverhalen

Maaien - AH Vrij

De verbinding tussen offline en online

AH Vrij werkt elke dag aan een betere leefomgeving voor ons allemaal, maar hoe verbinden we het werk dat zij buiten doen met de online wereld?

Delftse bedrijven netwerken tijdens de Starters Meetup

Starters Meetup

Delft.business lanceerde de Delftse netwerkkaart, waarop alle netwerken in de stad en de regio letterlijk in kaart zijn gebracht. Maar hoe vind je als (nieuwe) ondernemer je weg tussen deze ruim 80(!) netwerken.

perspectief op werk e-magazine

E-magazine voor Perspectief op Werk

Ze wilden ‘iets’ dat zichtbaar zou maken wat er de afgelopen twee jaar is gedaan, maar datgene moest ook vooral een blik naar de toekomst vormen.