De vraag
ParkerenDelft is verantwoordelijk voor alles wat met parkeren in Delft te maken heeft: parkeren op straat, handhaving, vergunningen, ontheffingen en de exploitatie van vijf parkeergarages. Dat betekent ook: veel verschillende doelgroepen met verschillende behoeftes. Hoe bereik je die klanten, oftewel: hoe zorg je ervoor dat de juiste boodschap bij de klant terecht komt en welke middelen zet je daarvoor in?
Ons antwoord
Om te kunnen bepalen welke middelen het best aansluiten bij de vraag van de verschillende klanten, organiseerden we een Lunch & Learn; en gezamenlijke sessie, inclusief smakelijk lunch, met als thema: hoe zien de verschillende klantgroepen van ParkerenDelft eruit en wat is hun behoefte? We werkten een aantal klantreizen (customer journeys) uit, en brachten de klantbehoeftes tijdens de verschillende fases (van oriëntatie tot ambassadeur) in kaart. Zo werd inzichtelijk welke vragen de klant heeft en op welke manier ParkerenDelft deze vragen het beste kan beantwoorden.
Leuk voor ParkerenDelft
Eric Bavelaar, directeur ParkerenDelft: “Een ontmoeting met je eigen klant, wie wil dat nou niet? De Lunch & Learn heeft ons geholpen om helder te krijgen hoe we onze klanten het beste kunnen bereiken. De uitkomsten gebruiken we om richting te geven aan onze communicatie, waaronder de structuur en indeling van onze website.”
Leuk voor Dot·
Nannette Verschoor: “Met zoveel verschillende doelgroepen zie je soms door de bomen het bos niet meer. Als je dan ziet dat met het uitwerken van een klantreis er ineens heel veel kwartjes vallen, kun je daar alleen maar blij van worden.”
Andere klantverhalen
Lijntjes met bedrijven voor PrOGrotius
Praktijkschool PrOGrotius in Delft is voor haar leerlingen constant op zoek naar samenwerking met het bedrijfsleven.
Digitale nieuwsbrief voor Werkwaardig
Bij het mvo-platform Werkwaardig vinden de aangesloten werkgevers inspiratie en kennis rondom maatschappelijk verantwoord ondernemen. Dat moet natuurlijk gecommuniceerd worden.