Commerciële impuls voor de wijkkranten

De vraag

‘Kunnen jullie ons helpen met een commerciële impuls voor de wijkkranten in Buitenhof, Tanthof en Voorhof?’ Dit was de vraag van bewonersstichting de Rode Feniks die samen met ondernemersvereniging Buitenhof de online en offline wijkkrant BuitenhofBruist uitgeeft. Sinds 2021 wordt op deze manier al het moois in deze wijken zichtbaar gemaakt. Door de positieve reacties is de krant uitgegroeid naar een oplage van 15.000 en wordt hij ook verspreid in Voorhof en Tanthof-West. Hoe mooi zou het zijn als Voorhof en Tanthof ook hun eigen krant zouden krijgen. Daarvoor is commitment in de wijken nodig van (lokale) ondernemers en ondernemingen om het financieel beheersbaar te maken.

Ons antwoord

‘Nodig je stakeholders uit de wijk uit’, was ons voorstel. Tijdens zo’n bijeenkomst kun je als bestuur van de Rode Feniks de BuitenhofBruist-krant laten zien en de toekomstplannen uitleggen over de uitbreiding richting Voorhof en Buitenhof. De stakeholders die we uitnodigen zijn de grotere (commerciële) partijen, die actief in de wijken zijn of die de bewoners in deze wijken als hun doelgroep zien. Het uiteindelijke doel is een financiële bijdrage voor de realisatie van de wijkkranten vragen in de vorm van sponsoring/giften of commitment. Naast het leggen van de juiste lijntjes en de juiste mensen aan tafel krijgen, kunnen wij ook deze bijeenkomst, samen met de Rode Feniks, organiseren.

Leuk voor Stichting de Rode Feniks

Harmen van der Laan: “Dennis heeft er met zijn kennis, creativiteit en netwerk in de stad voor gezorgd dat de juiste mensen aan tafel zaten én voor elkaar gekregen dat we ook die impuls konden geven die we wilden. Ongelofelijk dat dit in relatief korte tijd op zowel inhoud als uitvoering van de grond is gekomen. Inmiddels hebben zes impactpartners zich bij de wijkkranten aangesloten.”

Kranten

Leuk voor Dot·

Dennis Wiegman: “Doordat we langdurige relaties aangaan met iedereen waarmee we samenwerken, ken je elkaars behoeften en missie, waardoor je snel kan schakelen. Het is mooi om te zien dat we voor deze vraag precies konden inzetten waar we goed in zijn: mensen aan elkaar verbinden.”

Andere klantverhalen

Delftse bedrijven netwerken tijdens de Starters Meetup

Starters Meetup

Delft.business lanceerde de Delftse netwerkkaart, waarop alle netwerken in de stad en de regio letterlijk in kaart zijn gebracht. Maar hoe vind je als (nieuwe) ondernemer je weg tussen deze ruim 80(!) netwerken.

Werkwaardig nieuwsbrief

Digitale nieuwsbrief voor Werkwaardig

Bij het mvo-platform Werkwaardig vinden de aangesloten werkgevers inspiratie en kennis rondom maatschappelijk verantwoord ondernemen. Dat moet natuurlijk gecommuniceerd worden.

De juiste boodschap overbrengen

ParkerenDelft is verantwoordelijk voor alles wat met parkeren in Delft te maken heeft. Hoe zorgt een bedrijf met zo'n brede doelgroep ervoor dat de juiste boodschap bij de klant terecht komt?