Propositiedocument voor sterke eerste indruk 

De vraag

IPP Haaglanden zorgt voor een sterk vestigings- en investeringsklimaat in de regio Haaglanden. Dat gebeurt onder meer door herinrichting van bedrijfsgebieden, gronduitgifte en gebiedscommunicatie. In het contact met provincies, ministeries en investeerders is een propositiedocument over de organisatie, haar doelen en haar werkwijze ideaal voor verduidelijking richting die doelgroep. Aan ons de vraag: “Willen jullie de bestaande teksten redigeren en goed leesbaar maken voor onze doelgroep?” 

Ons antwoord

Bij het lezen van het bestaande document werd al snel duidelijk dat de boodschap te algemeen was en met name ging over ‘waar zijn wij goed in’ in plaats van ‘waar ligt uw behoefte en hoe kunnen wij daarop in spelen’ Ons advies om het inhoudelijk anders aan te pakken, werd goed ontvangen. In plaats van alleen de tekst aan te pakken, hebben wij het volledige document onder handen genomen, zowel inhoudelijk als de vormgeving. We hebben de doelgroep onder de loep genomen en de investeringsagenda’s van IPP Haaglanden doorgenomen. Zo konden we de juiste draai geven aan het document, meedenken en adviseren. Waarbij de focus lag op het triggeren van de lezer. Het werd daardoor een strategisch communicatiemiddel dat beter aansloot op de investeringsagenda’s. Samen met de vormgever is een handzaam, herkenbaar en mooi boekje gemaakt. Inmiddels heeft er een herdruk plaatsgevonden, want de eerste vijftig exemplaren waren zo de deur uit. 

Leuk voor IPP

Robert van Kooperen, projectmanager IPP Haaglanden: “Ons propositiedocument geven we aan potentiële partners als ministeries, provincies en investeerders van bedrijventerreinen. Met dit boekje gaan we met een goed gevoel de boer op en zoomen we écht in op onze strategie, visie en doelen, op een toegankelijke manier. Dot· kent ons en onze doelgroep, weet wat inhoudelijk bij ons past en het is lekker snel schakelen. De basis van vertrouwen was er al, want we werken regelmatig samen.” 

Leuk voor Dot•

Sabine van Meeteren: “We hebben niet klakkeloos uitgevoerd, maar gekeken naar het doel van het propositiedocument: organisaties en overheden overhalen om mee te investeren in de bedrijventerreinen die IPP Haaglanden onder haar hoede heeft. We zijn op de stoel van de klant gaan zitten: wat zijn hun opgaven voor de komende jaren en hoe kan IPP Haaglanden daaraan bijdragen. Dit boekje geeft dat kort en krachtig weer.” 

Andere klantverhalen

Event ProGrotius om lijntjes te leggen met bedrijven

Lijntjes met bedrijven voor PrOGrotius

Praktijkschool PrOGrotius in Delft is voor haar leerlingen constant op zoek naar samenwerking met het bedrijfsleven.

Opening BizStay Delft appartementen 

Het voormalig Hotel de Leeuwenbrug heeft een flinke make-over ondergaan. De binnenstad van Delft is in de zomer van 2024 31 short stay appartementen rijker geworden.

Werkwaardig nieuwsbrief

Digitale nieuwsbrief voor Werkwaardig

Bij het mvo-platform Werkwaardig vinden de aangesloten werkgevers inspiratie en kennis rondom maatschappelijk verantwoord ondernemen. Dat moet natuurlijk gecommuniceerd worden.