Ondernemersplatform Delft.business

De vraag

Waarom is er in Delft geen ondernemersmagazine? Dat was de vraag die we onszelf in 2016 stelden. Delft is rijk aan ondernemerschap, getuige ook het grote aantal netwerkclubs en ondernemersverenigingen (meer dan 80!), maar er was nergens een plek waar die ondernemersverhalen en -kennis bij elkaar kwamen. Met die vraag gingen we aan de slag.

Ons antwoord

We initieerden het ondernemersplatform Delft.business, met als pijlers verbinden, kennis delen en inspireren. Naast een magazine, dat sinds 2017 vier keer per jaar gratis op de mat valt bij ruim 5.000 ondernemers in Delft en omgeving, is er een online platform en organiseren we ondernemers events. Iedere editie heeft een thema en wordt op een wisselende, verrassende locatie gelanceerd. Inmiddels zijn de lanceringen uitgegroeid tot goed bezochte, inspirerende bijeenkomsten waar ondernemers, zzp-ers en vertegenwoordigers van culture instellingen, gemeente en onderwijsinstellingen elkaar ontmoeten en elkaar verder helpen. Naast de reguliere uitgave zijn er regelmatig specials. Zo starten we in 2017 met een Rijswijk.special, die inmiddels is uitgegroeid tot een volwaardige Rijswijk.business.

Leuk voor Delft

Jos de Mooij, voorzitter Stadsbreed (Ondernemersfonds Delft): “Naar mijn idee heeft Delft.business haar bestaansrecht bewezen. Met name door de combinatie van het magazine, het netwerk en de daaraan gekoppelde evenementen, kom je direct in contact met ondernemers en anderen die Delft een warm hart toedragen.”

Middel 1

Leuk voor Dot·

Dennis Wiegman: “Met Delft.business doen we precies waar we met Dot· voor staan en waar we blij van worden: lijntjes leggen en mensen aan elkaar verbinden door mooie, inspirerende verhalen op te halen en te vertellen.”

Andere klantverhalen

Pakkende werving voor kerstfeest GDS

Na vier jaar afwezigheid was het eind 2023 tijd voor een nieuwe editie van het Kerst & Nieuw feest van GDS Keramiek. Hiervoor zochten zij naar ondersteuning bij de communicatie van het wervingstraject. Zowel tekst, beeld als inhoud moesten goed op elkaar afgestemd worden om de potentiële gasten te overtuigen zich aan te melden.

Lijntjes met bedrijven voor Lightning VR

Bij Lightning VR speel je VR-Arcade spellen in vele soorten en maten. De spellen worden door het bedrijf zelf ontwikkeld.

perspectief op werk e-magazine

E-magazine voor Perspectief op Werk

Ze wilden ‘iets’ dat zichtbaar zou maken wat er de afgelopen twee jaar is gedaan, maar datgene moest ook vooral een blik naar de toekomst vormen.