Ondernemersplatform Delft.business

De vraag

Waarom is er in Delft geen ondernemersmagazine? Dat was de vraag die we onszelf in 2016 stelden. Delft is rijk aan ondernemerschap, getuige ook het grote aantal netwerkclubs en ondernemersverenigingen (meer dan 80!), maar er was nergens een plek waar die ondernemersverhalen en -kennis bij elkaar kwamen. Met die vraag gingen we aan de slag.

Ons antwoord

We initieerden het ondernemersplatform Delft.business, met als pijlers verbinden, kennis delen en inspireren. Naast een magazine, dat sinds 2017 vier keer per jaar gratis op de mat valt bij ruim 5.000 ondernemers in Delft en omgeving, is er een online platform en organiseren we ondernemers events. Iedere editie heeft een thema en wordt op een wisselende, verrassende locatie gelanceerd. Inmiddels zijn de lanceringen uitgegroeid tot goed bezochte, inspirerende bijeenkomsten waar ondernemers, zzp-ers en vertegenwoordigers van culture instellingen, gemeente en onderwijsinstellingen elkaar ontmoeten en elkaar verder helpen. Naast de reguliere uitgave zijn er regelmatig specials. Zo starten we in 2017 met een Rijswijk.special, die inmiddels is uitgegroeid tot een volwaardige Rijswijk.business.

Leuk voor Delft

Jos de Mooij, voorzitter Stadsbreed (Ondernemersfonds Delft): “Naar mijn idee heeft Delft.business haar bestaansrecht bewezen. Met name door de combinatie van het magazine, het netwerk en de daaraan gekoppelde evenementen, kom je direct in contact met ondernemers en anderen die Delft een warm hart toedragen.”

Middel 1

Leuk voor Dot·

Dennis Wiegman: “Met Delft.business doen we precies waar we met Dot· voor staan en waar we blij van worden: lijntjes leggen en mensen aan elkaar verbinden door mooie, inspirerende verhalen op te halen en te vertellen.”

Andere klantverhalen

Werkwaardig nieuwsbrief

Digitale nieuwsbrief voor Werkwaardig

Bij het mvo-platform Werkwaardig vinden de aangesloten werkgevers inspiratie en kennis rondom maatschappelijk verantwoord ondernemen.

HAP Schievliet foto 2

Oppakken wat nodig is

Toen in 2022 het coronastof was neergedaald en HAP Schievliet in wat rustiger vaarwater kwam, werd aan ons de vraag gesteld of we konden adviseren in en helpen met de (interne) communicatie.

De juiste boodschap overbrengen

Parkeren Delft is verantwoordelijk voor alles wat met parkeren in Delft te maken heeft. Hoe zorgt een bedrijf met zo'n brede doelgroep ervoor dat de juiste boodschap bij de klant terecht komt?