Ondernemersplatform Delft.business

De vraag

Waarom is er in Delft geen ondernemersmagazine? Dat was de vraag die we onszelf in 2016 stelden. Delft is rijk aan ondernemerschap, getuige ook het grote aantal netwerkclubs en ondernemersverenigingen (meer dan 80!), maar er was nergens een plek waar die ondernemersverhalen en -kennis bij elkaar kwamen. Met die vraag gingen we aan de slag.

Ons antwoord

We initieerden het ondernemersplatform Delft.business, met als pijlers verbinden, kennis delen en inspireren. Naast een magazine, dat sinds 2017 vier keer per jaar gratis op de mat valt bij ruim 5.000 ondernemers in Delft en omgeving, is er een online platform en organiseren we ondernemers events. Iedere editie heeft een thema en wordt op een wisselende, verrassende locatie gelanceerd. Inmiddels zijn de lanceringen uitgegroeid tot goed bezochte, inspirerende bijeenkomsten waar ondernemers, zzp-ers en vertegenwoordigers van culture instellingen, gemeente en onderwijsinstellingen elkaar ontmoeten en elkaar verder helpen. Naast de reguliere uitgave zijn er regelmatig specials. Zo starten we in 2017 met een Rijswijk.special, die inmiddels is uitgegroeid tot een volwaardige Rijswijk.business.

Leuk voor Delft

Jos de Mooij, voorzitter Stadsbreed (Ondernemersfonds Delft): “Naar mijn idee heeft Delft.business haar bestaansrecht bewezen. Met name door de combinatie van het magazine, het netwerk en de daaraan gekoppelde evenementen, kom je direct in contact met ondernemers en anderen die Delft een warm hart toedragen.”

Middel 1

Leuk voor Dot·

Dennis Wiegman: “Met Delft.business doen we precies waar we met Dot· voor staan en waar we blij van worden: lijntjes leggen en mensen aan elkaar verbinden door mooie, inspirerende verhalen op te halen en te vertellen.”

Andere klantverhalen

Verbinden in Delft-West

De City Deal Kennis Maken (CDKM) Delft, een consortium van ROC Mondriaan, Inholland, Haagse Hogeschool, TU Delft en de gemeente Delft, vloog ons in om een kennismakingsevent te organiseren in Delft-West. Daar wisten we wel raad mee.

Website voor GDS Keramiek

Nieuwe website voor GDS Keramiek

Kunnen jullie ons helpen met een nieuwe website die aansluit op de uitstraling van onze nieuwe showroom? Met als doel: showroombezoek genereren.

Storytelling als basis van het merkverhaal

Wij willen ons verhaal beter zichtbaar maken en denken aan een nieuwe website, kunnen jullie ons daarmee helpen? Die vraag van The Other Dogs was de start van ons gesprek. We concludeerden dat we eerst aan de slag moesten met het verhaal.