Lijntjes met bedrijven voor PrOGrotius

De vraag

Praktijkschool PrOGrotius in Delft is voor haar leerlingen constant op zoek naar samenwerking met het bedrijfsleven. Dat kunnen stageplekken zijn, maar ook uitstroom naar werk of andere samenwerkingsvormen. “Kunnen jullie ons helpen om ons netwerk met bedrijven verder te versterken?”, vroeg Samira Ouddouche, stagecoordinator bij PrOGrotius.

Ons antwoord

We gingen aan de slag met een meertrapsraket. Stap 1 bestond uit het neerzetten van de basis: we maakten een apart bedrijvengedeelte op de website met inspirerende ervaringsverhalen van bedrijven en leerlingen. Ook bekeken we samen voor welke bedrijven uit ons netwerk een samenwerking interessant kan zijn, zodat we Samira daar konden introduceren. We zetten een LinkedIn-pagina op en ondersteunden de PrOGrotius medewerkers met het delen van content. Onderdeel van het plan was verder een tweetal artikelen in ondernemersmagazine Delft.business. Aan het eind van het schooljaar organiseerden we een event om bestaande relaties in het zonnetje te zetten en geïnteresseerde bedrijven kennis te laten maken met de school.

Leuk voor PrOGrotius

Samira Ouddouche: “We hebben in relatief korte tijd heel veel stappen gezet en mooie, nieuwe lijntjes met bedrijven kunnen leggen. Dat hadden we zelf nooit zo snel kunnen realiseren. De basis ligt er nu, samen met Dot· pakken we komend schooljaar hierop door.”

DOT_huisstijl_fase3_site_02

Leuk voor Dot·

Nannette Verschoor: “Heerlijk om zo samen naar een resultaat te kunnen werken. Dit is nou echt een win-win: PrOGrotius is blij met de introductie bij de bedrijven die wij voor hen hebben gedaan, en de bedrijven die wij aan hen hebben gekoppeld zijn blij met de samenwerkingsmogelijkheden met de leerlingen van PrOGrotius.”

Andere klantverhalen

Online leadgeneratie glazendouchedeuren.com

Online leadgeneratie Glazendouchedeuren

Glazendouchedeuren.com online op de kaart zetten, hoe pakken we dat aan? Tijdens een uitgebreide Lunch & Learnsessie met de klant bedachten we samen de juiste strategie.

Video gemeente Rijswijk voor Provada

De gemeente Rijswijk vroeg onze hulp bij het maken van een video, en overig communicatiemateriaal, voor hun deelname aan vastgoedbeurs Provada.

Commerciële impuls voor de wijkkranten

‘Kunnen jullie ons helpen met een commerciële impuls voor de wijkkranten in Buitenhof, Tanthof en Voorhof?’ Dit was de vraag van bewonersstichting de Rode Feniks. Tijd om te doen waar we goed in zijn; lijntjes leggen!