Verbinden in Delft-West

De vraag

De City Deal Kennis Maken (CDKM) Delft, een consortium van ROC Mondriaan, Inholland, Haagse Hogeschool, TU Delft en de gemeente Delft, gaat in de wijk Delft West actief aan de slag met vraagstukken rondom duurzaamheid, leefbaarheid en gezondheid. Om alle betrokkenen kennis te laten maken met elkaar, de wijk en sleutelfiguren, ontstond het idee hier een event voor te organiseren. Aan ons de vraag: “Kunnen jullie ons helpen bij het uitwerken, het vinden van de juiste lijntjes en de organisatie van dit event? 

Ons antwoord

We zijn gestart met alle wensen voor het ‘Kennis Maken met Delft-West’ op papier te zetten en hier de juiste mensen aan te koppelen, met het idee zoveel mogelijk gebruik te maken van lokale partijen en instellingen. Al snel vonden we een geschikte locatie: een winkelpand midden in de wijk. Lokale onderwijsinstellingen verzorgden de catering; van koffie tot een uitgebreide broodjeslunch. Ook de ontvangst van de gasten en het uitdelen van de badges werd verzorgd door leerlingen van een onderwijsinstelling. Een belangrijk deel van het programma was een fietsroute door de wijk.

Studenten van TU Delft ontwierpen een plattegrond, waarmee de deelnemers op pad konden. Wij maakten het draaiboek en de routes voor de verschillende groepen, regelden de fietsen en polaroidcamera’s om zo de ervaringen onderweg vast te kunnen leggen. Tijdens de afsluitende borrel werden ervaringen en inzichten uitgewisseld en genoot iedereen van de heerlijke hapjes van de wijkkok.

Leuk voor CDKM

Saskia Postema, Project Manager Challenge-Based Education: “Een eerste kennismaking kun je maar één keer doen, en dan is het fijn als je samen in korte tijd een sterk programma kunt neerzetten. In anderhalve maand van grootse ideeën naar strakke uitvoering gaan en een goede eerste indruk achterlaten was niet gelukt zonder de extra ervaring & menskracht vanuit Dot·.” 

Schrikkelevent1

Leuk voor Dot•

Andrea Dronk: “Fijn om zo onze kennis en ervaring in te kunnen zetten. Door onze korte lijntjes konden we snel schakelen met lokale leveranciers en partijen in het onderwijs voor het randprogramma. Alles bij elkaar de juiste mix voor het gewenste eindresultaat.”

Andere klantverhalen

Winkelcriminaliteit onder de aandacht bij winkeliers 

De locatie was het Raadhuis, voor het lokale publiek een bekende locatie en de ideale setting. Het team van Dot• zorgde voor gerichte communicatie richting de doelgroep: winkeliers uit de regio.

Lijntjes met bedrijven voor Lightning VR

Bij Lightning VR speel je VR-Arcade spellen in vele soorten en maten. Het bedrijf is nieuw in Delft en zoekt aansluiting bij het (ondernemers)netwerk in de stad.

Het verhaal van 10 jaar RijswijkBuiten 

In 2013 werd de eerste paal geslagen van de duurzaamste woonwijk van Nederland: RijswijkBuiten. In 10 jaar is een compleet nieuwe woonwijk gebouwd.