De vraag
De musical Willem van Oranje is een nieuw spektakelstuk over het veelbewogen leven van onze vader des vaderlands. Met de première schrijven we historie. Voor het zover is moet er voldoende funding binnen zijn voor het realiseren van dit spektakel. De organisatie vroeg Dot• om hulp: “Zijn jullie in staat om vanuit het netwerk potentiële investeerders te vinden voor de productie?”
Ons antwoord
In eerste instantie hebben we nagedacht over welke ondernemers passen in het verhaal. Wie begrijpen de context van de musical, wat het doet voor de stad en hoe ze kunnen helpen? Delft is de enige plek waar een musical als deze thuishoort. Daar sta je achter en wil je in investeren of niet. We gingen niet op zoek naar sponsoring, maar daadwerkelijk investeerders. Met die gedachte hebben we Delftse ondernemers benaderd en een persoonlijke afspraak gemaakt. Iedereen die oprechte interesse had en kon investeren, werd uitgenodigd voor een speciale avond bij een lokale kookstudio. Daar brachten we de ondernemers samen met de regisseur van de musical, Theu Boermans, en de huidige investeerders.
Tijdens die avond werd er samengewerkt in de keuken en aan de eettafel. Naast ontmoeten stond de avond in het teken van verbinding en stappen zetten. Het doel was duidelijk: investeren in een musical die een grote waarde heeft voor de stad. Alle aanwezige geïnteresseerden ondertekenden een document voor een vervolgafspraak. Inmiddels is meer dan 50% van de benodigde investeringen opgehaald uit het Delftse netwerk. Het gehele proces onderstreept de waarde van persoonlijk contact, ontmoetingen, verbinding en het samenbrengen van de stad.
Leuk voor de theaterproducent
Pierre Karsten, initiatiefnemer musical Willem van Oranje: “Voor de financiering van de productie, die naar verwachting veel bezoekers zal trekken, waren we op zoek naar Delftse investeerders om het laatste gat op de begroting te dichten. Dat kan door leningen te verstrekken, maar iemand kan ook aandelen verwerven. Inmiddels hebben we dankzij (het netwerk van) Dot• meer dan 50% van de benodigde financiering binnen. Een geweldig resultaat.”

Leuk voor Dot•
Dennis Wiegman: “Dit is een unieke opdracht en totaal anders dan de opdrachten die we tot nu toe hebben gedaan. We hebben de juiste partijen bij elkaar gebracht en zo een bijdrage geleverd aan de realisatie van de productie. In slechts drie maanden tijd is een groot deel van de financiering rond. Hier ben ik enorm trots op! Klaar zijn we nog niet, want binnenkort start financieringsronde twee. Vanaf januari 2026 geniet het publiek van deze unieke musical in Delft.”
Andere klantverhalen
Samen sterk tegen cybercrime
Samen met Platform Veilig Ondernemen (PVO) organiseerden we het Cyber Security Event Delft. Dit leidde tot een inhoudelijk programma over de gevolgen van een cyberaanval en hoe je je er tegen kan wapenen. Een geslaagde samenwerking.
Propositiedocument voor sterke eerste indruk
IPP Haaglanden zorgt voor een sterk vestigings- en investeringsklimaat in de regio Haaglanden. Onder meer door herinrichting van bedrijfsgebieden en gebiedscommunicatie.
Strategie en huisstijl Neobis
Nadat Walter de aandelen van Neobis van West had overgenomen, klopte hij bij ons aan met de vraag: hoe kan ik Neobis een eigen gezicht geven?