Delftse Dino Weken op de kaart 

De vraag 

In de zomer van 2024 was er vijf weken lang bij DOK in OPEN aan het Vesteplein een unieke vondst te zien: een skelet van een echte triceratops. De dino komt bij Naturalis vandaan waar onderzoekers vijf skeletten van deze dino hebben opgegraven in de Verenigde Staten. Al gauw bleek dat het nog grootser kon: heel Delft laten meeprofiteren van het bezoek dat de dino aantrekt. Aan ons de vraag: “Kunnen jullie ons helpen met het leggen van de juiste lijntjes en de verbinding opzoeken met winkeliers en ondernemers in Delft?” 

Ons antwoord 

Ons idee van de Delftse Dino Weken werd enthousiast ontvangen. Tijdens de dinotentoonstelling – die veel bezoekers trok – wilden we zoveel mogelijk ondernemers uit Delft laten aanhaken. Binnen ons netwerk en met de hulp van Delft Marketing werd een wervingscampagne opgestart, inclusief landingspagina met het totaalaanbod, en de communicatie richting alle partijen geregeld. Ondernemers kregen de mogelijkheid om aan te haken bij de tentoonstelling door zelf dino-activiteiten en –producten te introduceren. Die werden verzameld op een webpagina en de social media campagne zorgde voor extra reuring. Daarnaast hebben alle partijen de door Dot· ontworpen dino-flyer en raamstickers ontvangen voor de promotie van de activiteiten en de tentoonstelling.  

Op verschillende plekken in Delft werden dino-activiteiten georganiseerd. Zo had Pathé een dino-week met speciaal geselecteerde films, werden spellen en doe-activiteiten uitgerold en kwamen er dino-producten op de markt. Bij Chocolaterie en Gelaterie De Lelie werd dino-ijs verkocht en bij de Stadsbrouwerij De Koperen Kat stond dino-bier op het menu. Samen met alle betrokken partijen hebben we een onvergetelijke zomer tot stand gebracht. 

Leuk voor DOK

Yuri Matteman, directeur-bestuurder bij DOK: “Met vertrouwen hebben we de coördinatie van de Delftse Dinoweken uit handen gegeven. Net als de communicatie en het aanboren van het Delftse netwerk. En met succes! De stad Delft was voor vijf weken geheel in de ban van de dino. Super om te zien wat voor mooie samenwerkingen er zijn ontstaan en hoe we gezamenlijk een succes hebben kunnen maken van de dinoweken.

Leuk voor Dot• 

Dennis Wiegman: “Als initiatiefnemer van de Delftse Dino weken hadden we veel vertrouwen in een succesvol resultaat voor de hele stad. We spraken het netwerk aan en het enthousiasme werd ook bij anderen aangewakkerd. Met het hele team, DOK en de hulp van Delft Marketing hebben we weer laten zien hoe snel we iets tot stand kunnen brengen.” 

Andere klantverhalen

Opening BizStay Delft appartementen 

Het voormalig Hotel de Leeuwenbrug heeft een flinke make-over ondergaan. De binnenstad van Delft is in de zomer van 2024 31 short stay appartementen rijker geworden.

Strategie voor GDS Keramiek

Social media strategie voor GDS Keramiek

Het team van GDS Keramiek heeft passie voor hun vak. Die passie en trots willen zij terug laten komen in hun online uitingen. Niet éénmalig, maar continue.

Online zichtbaarheid voor Padel

Online zichtbaarheid voor Padel

Hello Padel Academy schakelde ons in voor het creëren van content, het beheer van hun social mediakanalen en het optimaliseren van de online vindbaarheid.