Informatief event rondom winkelcriminaliteit  

De vraag 

Winkeldiefstal kost ondernemers veel geld. Jaarlijks vinden in Nederland zo’n 1,1 miljoen winkeldiefstallen plaats, oftewel; zo’n drieduizend diefstallen per dag. Platform Veilig Ondernemen (PVO) helpt ondernemers om zich weerbaar te maken tegen criminaliteit. Denk aan cybercrime, ondermijning en de meer ‘klassieke’ criminaliteit zoals agressie, geweld en diefstal. PVO zocht naar een manier om een groot deel van de doelgroep in één keer te bereiken. Aan ons de vraag: “Kunnen jullie ons helpen met het organiseren van een thema-avond rondom winkelcriminaliteit en de communicatie verzorgen?” 

Ons antwoord 

Dot· heeft al eerder samengewerkt met PVO binnen de verschillende thema’s waar het platform voor ondernemers zich hard voor maakt. Een eerdere thema-avond stond volledig in het teken van cybersecurity. Dat was zo’n succes, dat een tweede thema-avond niet uitbleef. Het nieuwe thema werd winkelcriminaliteit. PVO zocht naar een netwerk om lokale winkeliers in Delft en omstreken uit te nodigen en zo de juiste mensen binnen te hebben. Dot· dacht mee over de vorm van het inhoudelijke programma, zocht partners voor het event (onder andere het Ondernemersfonds en gemeente Delft), verzorgde het wervingstraject en hielp mee tijdens de thema-avond zelf. 

Door deels te zorgen voor de organisatie, het marketingcommunicatie-traject, de werving, financiering en het opstellen van het netwerk, hebben we PVO goed kunnen ondersteunen in hun vraag. Met het verbinden van de juiste partijen hebben we een thema-avond georganiseerd vol waardevolle informatie en ontmoetingen voor lokale ondernemers. We hebben de Dot· en Delft.business-kanalen ingezet voor de werving en het onder de aandacht brengen van de thema-avond bij de doelgroep. 

Leuk voor PVO 

Tessa Hoenselaar, adviseur bij PVO: ‘Ondernemers weten dat winkelcriminaliteit een probleem vormt, maar het ontbreekt aan bewustwording en concrete handvatten. Die hebben we op de thema-avond gegeven.” 

Leuk voor Dot• 

Dennis Wiegman: “De connectie maken tussen ondernemers/winkeliers die elkaar niet direct opzoeken past perfect bij ons als verbinder in de stad. Het hele team heeft hard gewerkt om een succesvolle en drukbezochte avond te organiseren over een belangrijk thema voor lokale ondernemers en winkeliers.” 

Andere klantverhalen

Maaien - AH Vrij

De verbinding tussen offline en online

AH Vrij werkt elke dag aan een betere leefomgeving voor ons allemaal, maar hoe verbinden we het werk dat zij buiten doen met de online wereld?

Vreugdenhil nieuwsbrief

Online communicatie voor Vreugdenhil

Grote kans dat je de herkenbare bergingsauto’s van Vreugdenhil weleens bent tegengekomen. Maar wat doet het bedrijf nu precies? Wij hielpen de dienstverlening onder de aandacht te brengen.

Strategie voor GDS Keramiek

Social media strategie voor GDS Keramiek

Het team van GDS Keramiek heeft passie voor hun vak. Die passie en trots willen zij terug laten komen in hun online uitingen. Niet éénmalig, maar continue.