Op donderdag 13 februari liepen Dot• collega’s Andrea en Cleo over de rode loper van EventSummit, dé dag voor de eventindustrie. Maar liefst twee hallen van de Jaarbeurs Utrecht waren ingericht voor iedereen die zich bezighoudt met het organiseren en plannen van events. Bij Dot• organiseren we regelmatig eigen events, zoals de Delft.business lanceringen en ‘Dot• organiseert’ bijeenkomsten, en specifiek voor klanten. Een bezoek aan deze beurs mocht dus niet ontbreken.
Activaties voor events
Na een overweldigende entree door middel van een rode loper met een doorgang tot de kleinste disco ter wereld, was het Impactplein het eerste wat opviel. Hier was onder meer Boozed van de partij – die tevens het plein had ingericht – en werd er ruimte gecreëerd om na te denken over de duurzaamheid van events. Een vrolijke sliert aan activaties en gimmicks volgden. Zo was er een ‘Blijtank-station‘, een heuse ‘Moppentap’, gingen bezoekers de strijd aan elkaar met unieke spellen en stond de bus van WONDR Experience Amsterdam klaar met karaoke, een glijbaan en ballenbak.
Lezing over AI
Er was ook tijd voor serieuze zaken. AI is van grote invloed op de wereld en hoe we ons werk plannen en uitvoeren. Het biedt mogelijkheden voor elke branche en functie, dus ook voor eventmanagers. Sanne Cornelissen, oprichter en eigenaar van The Shortcut, sprak over de kansen van AI voor deze doelgroep. Voor het automatisch invullen van een draaiboek tot het genereren van krachtig beeld bij een presentatie. Allemaal met een druk op de knop én een goede prompt. De tips en tricks werden genoteerd en bezoekers van EventSummit kregen toegang tot The Shortkit, een handige AI-toolkit gemaakt door Sanne.
Eventlocaties, aurafoto’s en karikaturen
Stel het je voor: 14.000 m2 aan inspiratie. Eventlocaties vond je in de ‘straten’ vernoemd naar steden. Handig als je zocht naar specifieke locaties voor je volgende event. Wij hadden vooral veel herkenning en liepen spontaan tegen bekenden aan. Ook bij de toeleveranciers zagen we bekende gezichten, zoals eventregistratiepartner Easydus. Andrea en Cleo werden nieuwsgierig naar de stands waar rijen met mensen stonden. Uiteindelijk gingen ze naar huis met een aurafoto, een karikatuur op een bierviltje, een irisfoto, een complimentenkaartje en een flinke dosis aan inspiratie!


